Genieten tijdens Lepeltje Lepeltje

maandag, juni 27, 2016


De bovenstaande foto heb ik niet zelf gemaakt.

Het is zaterdagmiddag. De klok heeft net twaalf uur geslagen als ik mijn vrienden tref op Utrecht Centraal. Samen reizen we verder naar park Lepelenburg voor Lepeltje Lepeltje (een festival waar voedsel wordt verkocht). Helaas gaat dat niet helemaal volgens plan en komen we ergens anders terecht. Oops! Gelukkig komen we, een klein kwartier later, alsnog aan op onze plaats van bestemming. Wat een kleurrijk en vrolijk terrein! Het is nog wel rustig, maar dat mag de pret niet drukken. We besluiten eerst een rondje te lopen om te ontdekken wat er allemaal te doen is. Stiekem verbaas ik me een beetje over de hoeveelheid eetgelegenheden. Overal om mij heen kan ik plaats nemen om te genieten van verschillende gerechten. Bij Bugalicious worden bijvoorbeeld insecten verkocht (kriebels!) en bij Habibi worden Arabische gerechten aangeboden. Zelf besluit ik rustig te beginnen met een smoothie van de Strandbar. Helaas vind ik deze iets te waterig, ondanks het feit dat de smaken (mango en kokosnoot) goed tot uiting komen. Time to move on! 

Vlak voordat we gaan lunchen besluiten we nieuwe munten te kopen. Dat is hard nodig, want alles is behoorlijk aan de prijs. De klok slaat twee uur als we eindelijk plaats nemen met een vegetarische wrap en een drankje. De wrap is o.a. voorzien van salade, gegrilde groenten en guacamole. Heerlijk! Helaas valt de helft eruit (normaal eten kan ik nog steeds niet) en is mijn wrap daardoor incompleet (want met handen eten is niet zo heel charmant). Na deze maaltijd besluiten we nogmaals de omgeving te verkennen. Mijn ogen vallen al snel op biologische popcorn met zeezout. Ik besluit een zakje mee te nemen voor thuis. Lekker om van te smikkelen tijdens het kijken van Breaking Bad! Het is dan niet het meest gezonde tussendoortje, maar soms kan het geen kwaad om even te genieten van het leven. Ondertussen begint het al wat drukker te worden, ondanks het feit dat de eerste druppels uit de lucht komen vallen. Mijn vrienden nemen een pauze om insecten uit te proberen en ik blijf op een afstand staan om te gruwelen van het idee. Insecten zijn nooit mijn beste vrienden geweest en ik blijf liever bij ze uit de buurt (in welke vorm dan ook). Als afsluiting besluiten we nogmaals terug te keren naar de Strandbar. Hier bestel ik een frozen yoghurt (lekker!) met honing, walnoten en banaan. Dit vind ik een hoogtepunt van de dag. Helaas moeten we daarna toch echt de regen trotseren om terug naar huis te komen.

Wat een bijzondere beleving was Lepeltje Lepeltje! De sfeer was erg meegaand en gezellig. Iedereen was aan het genieten van het festival. Toch weet ik niet of dit evenement voor herhaling vatbaar is. De kwaliteit vind ik nog iets te laag in verhouding tot de prijs. Al met al heb ik een enorm leuke dag gehad (en dat is natuurlijk het meest belangrijk). Onbegrijpelijk dat ik dit evenement bijna aan me voorbij heb laten gaan. Toen ik werd uitgenodigd had ik er (letterlijk) geen trek in om heel de dag van ongezonde 'vreetschuren' te eten. Wat een vooroordeel! Gelukkig ben ik alsnog mee gegaan en heb ik daar geen moment spijt van gekregen.

Zijn jullie al weleens naar Lepeltje Lepeltje geweest (en hoe vonden jullie dat)?

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe