Singin' in the rain

zondag, juni 19, 2016


Als ik onderweg ben kijk ik vaak op naar donkere wolken. Stiekem hoop ik altijd dat het gaat regenen. Ik vind het namelijk heerlijk om nat geregend thuis te komen. Voor mij is dat een reden om mezelf weer eens te verwennen. Maar dat is niet de enige reden waarom ik, à la Gene Kelly, zingend door de regen loop. 

Regen zorgt voor ontspanning. Bijna niets is zo rustgevend als het geluid van vallende waterdruppels. Door te luisteren naar het tikkende geluid word ik me bewust van mijn omgeving en lichaam. Ik krijg de kans om mijn hoofd leeg te maken. Simpelweg door mijn aandacht ergens anders op te vestigen. Die momentjes zijn voor mij heel uniek. Ik ben heel stress gevoelig en ik kan (daardoor) slecht loslaten. Als het regent krijg ik de kans om een stapje terug te nemen. 

Daarnaast is het binnen heel sfeervol als het buiten aan het gieten is. De warme kleden mogen weer de kast uit worden gehaald, evenals de zachte pantoffels en de comfortabele pyjama. Eindelijk eens tijd om jezelf in de watjes te leggen! Onder het genot van een kopje (munt)thee kijk ik altijd naar mijn favoriete films en series. Even geen verplichtingen; heerlijk!

Toch is het geen ramp om buiten te lopen als het regent. Bijna iedereen is onderweg naar huis of besluit thuis te blijven. Daardoor is het vaak heel rustig in de straten. Ideaal om dan eens te genieten van een wandeling (met de hond). Ik word daar zelf altijd heel vrolijk van. De regendruppels druipen van de blaadjes af en even verderop zingen de vogeltjes hun mooiste lied. Regen heeft iets magisch. Opeens begint de natuur tot leven te komen. Ik vind het dan ook geen probleem om mijn regenlaarzen aan te trekken en om op pad te gaan. En daarbij begint na een regenbui ook altijd weer de zon te schijnen. 

Pluviophile - (n) lover of rain; someone who finds joy and peace of mind during rainy days. 

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik ben het er helemaal mee eens dat het binnen heel sfeervol is als het buiten prut weer is maar verder ben ik helemaal geen fan van regen, doe mij maar zomertje met zon en 20 graden minimaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik snap je ergens ook wel. Ik ben ook gek op zomers weer! Lekker buiten zitten tot in de late uurtjes. Heerlijk!

      Verwijderen

Subscribe