De schoonheden van Vilanova i la Geltrú (Spanje #9)

dinsdag, januari 31, 2017

Reizen met de bus in het buitenland. Stiekem geeft het me nog steeds de kriebels. Ik ben altijd bang dat ik de verkeerde bus instap of dat ik te weinig geld terug krijg na het kopen van een kaartje. Ook tijdens de rit kan ik niet volledig ontspannen. Haltes worden namelijk niet omgeroepen. Het gevolg is dat ik negen van de tien keer spoorzoekertje mag spelen. Vanochtend was ik gelukkig net op tijd met uitstappen in Vilanova i la Geltrú. Zucht...Dan is het in Nederland zo slecht nog niet.

Een dag spenderen in Vilanova i la Geltrú is absoluut geen straf. Er is namelijk genoeg te doen en te beleven. De binnenstad bestaat bijvoorbeeld uit tientallen winkels en restaurants. Ook zijn er genoeg plekken te vinden waar bezoekers tot rust kunnen komen. 








Helaas is er op veel plekken ook verval te zien.



Het is geen wonder dat de Spanjaarden deze stad in hun hart hebben gesloten. Vilanova i la Geltrú kent namelijk veel verschillende schoonheden. Zelf was ik pas verkocht toen ik langs de kust liep. Ik vind het namelijk heerlijk om uit te waaien aan zee. 






Nog een pluspunt? Een tas mee krijgen met een inspirerende opdruk (zie onderstaande tekst).

Remember to:
Watch the sun rise and set every day | Give flowers | Laugh at yourself | Run as far with your legs as with your mind | Visit each of the seven continents | Learn another language and teach your own abroad | Forgive, like the brave has always forgiven | Sleep a lot and keep on having dreams | Live without the internet for 24 hours, and not just because you have no signal | Conquer your fears | Sleep under the stars | Not buy a return ticket | To have more plans than memories | Reach the top in all your plans | Love a lot and well •

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe